Eetdagboek... geen dieet

Met een dieet kun je snel afvallen, maar zodra je stopt, kom je vaak snel weer aan. Je zult dus iets anders moeten doen. Puntentellen leert je hoeveel calorieën (of punten) je dagelijks kunt eten. Op weg naar ‘normale’ hoeveelheden om langzaam, maar blijvend af te vallen.

InstructievideoBegin nu, het kost niks
Glas sinaasappelsap

Gezondheid

Wel groente en fruit, kies bij brood en pasta de volkorenvariant, niet te veel vlees, genoeg zuivel, een handje ongezouten noten, bakken met olie en drink genoeg water.
Niet te veel zout, suiker en verzadigde vetten (boter, 48+-kaas, chips, worst, vet vlees, volle-melkproducten, koekjes en gebak.
En de Japanners voegen er nog aan toe: Geniet van je eten.
Pizza

‘Normaal’ eten

Zitten er in de pizzeria alleen maar mensen die te zwaar zijn? Nee, pizza mag ook – af en toe – en de volgende dagen eet je weer wat minder en gezonder. Normale hoeveelheden (en soms een pizza.)

Bekijk hier de belangrijkste tabel van deze website hoeveel mag ik eten?
Mobiele telefoon

Thuis en onderweg

Puntentellen is geschikt voor al je apparaten. Via de beveiligde verbinding kun je altijd en overal blijven tellen. Thuis op je laptop of tablet en ook onderweg op je smartphone. Je eet immers niet alleen thuis.